Co si hlídat, pokud jste majitelem automobilu na LPG

traffic
Foto: Pixabay.com

Ježdění na LPG bývá levné. I přes to je potřeba se zaměřit na pár procesů, které vám pomohou prodloužit životnost automobilu. V opačném případě totiž může dojít k poškození několika komponentů, jež se mohou v konečném výsledku nehezky prodražit. Lidé si často myslí, že po nainstalování LPG do vozidla mají klid. Jinými slovy, že budou do konce života jezdit za pár korun. Všemu se ale musí pomoct. Tady nejde o žádnou výjimku. Víte, jak se chovat k automobilu s nainstalovaným LPG?

Co dělat, pokud máte ve vozidle LPG?

Pokud máte ve vozidle nainstalováno LPG, pak s největší pravděpodobností oceňujete levné náklady na celkový provoz. Je potřeba ale dodržovat pravidelné servisní prohlídky. Zde to platí o to více, protože vám hrozí hned několik rizik, co se týče komponentů. Servisní prohlídky by měly být prováděny každých 10 tisíc kilometrů. Kromě výměny oleje dojde ke kontrole vstřikovačů a dalších důležitých komponentů, jež mohou při instalaci LPG trpět. Dále se zaměřte na povinnou výměnu filtru plynných fází. Tato výměna se provádí každých 20 tisíc kilometrů.

Mimo jiné je automobil vybaven také filtrem kapalné fáze. Tato výměna se naopak provádí každých 40 tisíc kilometrů. Jak si můžete všimnout, servis o automobil s nainstalovaným LPG není žádná jednoduchá záležitost. Je to vždy něco za něco. Teď přicházíme k bodu úrazu. Tím jsou vstřikovače. Je dobré se čas od času projet i na klasický benzín. Na ten se pokuste ujet přinejmenším alespoň 200 km. Je to z toho důvodu, aby vstřikovače netrpěly. Jinými slovy se doporučuje do nádrže dolívat čerstvý a nový benzín. Klidně se zaměřte na více oktanový benzín, jež je kvalitnější.

Na co být dále opatrný?

Na závěr se zaměřte na bezproblémový provoz vozidla. Toho docílíte tak, že se pokusíte udržovat zapalovací svíčky, vysokonapěťové kabely a zapalovací cívku v co nejlepší možné kondici. Je dobré se také zaměřit na vůli ventilů. I to bývá pro automobil s nainstalovaným LPG velice důležité.

Autor: Michal Pilař 66 článků
Šéfredaktor magazínu AktuálníAuta.cz

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*