Jak opravit defekt pneumatiky

pneu
Foto: Pixabay.com

Vyřešit defekt pneumatiky můžete dvěma způsoby. Tím prvním je klasická rezerva neboli rezervní kolo. Pokud máte v automobilu rezervu, pak máte o problém postaráno. Stačí být jen trochu manuálně zručný a novou pneumatiku máte na svém automobilu do 5 minut vašeho času. V krátkosti vám popíšeme, jak se zachovat, jestliže máte defekt a potřebuje vyměnit píchnutou pneumatiku za rezervní.

Jak postupovat při výměně rezervní pneumatiky?

Píchnutou pneumatiku si povolíme a následně pomocí zvedáku automobil zvedneme. Zvedáme tu část vozu, na které se nachází píchnutá pneumatika. Poté povolené šrouby vyjmeme, čímž sundáme píchnutou pneumatiku. Vezmeme rezervní kolo a provedeme montáž. Jakmile máme rezervní kolo nahozené, chytneme si ho pomocí šroubů a mírně dotáhneme. V další fázi necháme automobil spustit dolů tím, že povolíme zvedák. Ve chvíli, kdy se pneumatika dotkne silniční komunikace, rezervní kolo dotáhneme tak, aby se během jízdy nepovolilo.

Druhou možností, jak vyřešit defekt pneumatiky je opravná sada. S opravnou sadou má ovšem zkušeností jen malé množství lidí. Opravna sada obsahuje kompresor, lahvičku s tekutinou a klíč, pomocí kterého vyndáte vnitřní část umístěnou v místě, které slouží pro nafouknutí pneumatiky. Pneumatiku úplně vypustíme, jestliže v ní je ještě nějaký tlak a pomocí klíče vyndáme vnitřní část nacházející se uvnitř otvoru, který slouží pro foukání pneumatiky. Poté umístíme hadicí s opravnou sadou. Ta je dělaná na závit, takže skvěle zapadne. Celou opravnou sadu do pneumatiky vymačkáme. Dojde tak ke ztvrdnutí a tlak nebude moct unikat přes místo, na kterém se nachází díra.

Mohlo by Vás také zajímat: Časté závady u ojetých automobilů

Jak dokončit proces s opravnou sadou?

Poté pomocí klíče vrátíme vnitřní část do otvoru, jež je určený k nafoukání pneumatiky a začneme foukat na předepsaný tlak. Jakmile máte proces hotový, dáme čepičku a můžeme vyrazit. Ačkoliv by opravná sada měla vydržet, není od věci zajet do nejbližšího pneuservisu a poptat se, jestli takto skutečně můžete jezdit nebo bude potřeba zakoupit nové pneumatiky.

Autor: Michal Pilař 66 článků
Šéfredaktor magazínu AktuálníAuta.cz

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*