Jak se správně chovat za volantem na podzim a v zimě

dama
Foto: Pixabay.com

Podzimní i zimní období přináší mnoho nástrah. Poradíme vám, na co si dát pozor během těchto dvou ročních období. Uvidíte, že níže uvedené tipy a rady bezesporu oceníte, protože vám mohou zachránit život. V žádném případě se nesnažte tyto tipy ignorovat. Ačkoliv se jedná o každoroční problémy, mnoho řidičů na ně v létě snadno zapomenou.

Tipy a rady jak na podzim a zimu

Milimetr sem, milimetr tam. Říkáte si tuto větu? Pak právě milimetr může být vašim zachráncem. U pneumatik je totiž rozhodující. Kromě toho zimní pneumatiky musí mít dezén alespoň o hloubce 4mm. Pokud je dezén menší, riskujete život sebe i své posádky. Popřípadě životy lidí na komunikacích. Čím rychleji jedete, tím kvalitnější pneumatiky by měly být. V opačném případě hrozí ztráta trakce a správných vlastností, které by jinak automobil mě, pokud by však na něm byly nové pneumatiky. Podzimní a zimní období je plné mlh. Automobil tak můžete vidět až na poslední chvíli.

Co je tedy naším tipem v tomto případě? Snížíte rychlosti. Je potřeba umět rychlost přizpůsobit vozovce, a to i na rychlejších pozemních komunikacích. Ať si řidič za vámi troubí, jak se mu zachce. Vy jeďte takovou rychlostí, abyste nikoho neohrozil. Kromě toho si musíte na danou rychlost mimo jiné i důvěřovat. Mlhy bývají zrádné a mohou nehezky potrápit i zkušené řidiče. Podobně je na tom i spadané listí. Věděli jste, že spadané listí se dá snadno porovnat se sněhem? Automobil se při zatočení a najetí na spadané listí může snadno dostat do smyku. V zatáčkách tak buďte opatrnější.

Ostražitost zvyšte a oslňování snižte!

Oslňovat jiné řidiče je na podzim a v zimě běžnou věcí. Zvlášť při projíždění lesem, kdy je menší viditelnost se mnoho řidičů dostane do situace, kdy je nucený zapnout dálkové světla. Vždy si ale ověřte, že v dálce nevidíte žádný jiný automobil, který byste mohli oslnit. Zároveň je potřeba výrazně zvýšit ostražitost. Podzim a zimní období bývá rizikovým jak pro začínající, tak zkušené řidiče.

Autor: Michal Pilař 66 článků
Šéfredaktor magazínu AktuálníAuta.cz

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*