Jak zvýšit dojezd u elektromobilů

electric_vehicle
Foto: Pixabay.com

Jak dosáhnout většího dojezdu u elektromobilů? Vaše jízdní vlastnosti a celkové chování k vozidlu budou mít nemalý vliv na to, kolik kilometrů s elektromobilem ujedete. Pokud chcete zvýšit celkový dojezd elektromobilů, pak vám dáme hned několik tipů, jak toho docílit. Uvidíte, že pomocí níže uvedených tipů docílíte i několika desítek kilometrů.

Jak zvýšit dojezd u elektromobilů?

Prvním problémem bývá topení. Pochopitelně každý si chce během zimního období zatopit. Je potřeba ale myslet na to, že každý stupeň navíc vám ubývá na kapacitě baterie. To má v konečném důsledku vliv na celkový dojezd. Pokud kromě topení přidáte i jiné funkce a schopnosti vozidla, nájezd bude rapidně klesat. Není od věci umět s elektromobilem správně zacházet. Jako u spalovacích motorů záleží na tlaku pneumatik, výjimkou nejsou ani elektromobily. I tady bude záležet na správném tlaku v pneumatikách.

Dodržujte správný tlak v pneumatikách, čímž docílíte většího dojezdu. Dále bude mít vliv i váha celkového vozu. Vozíte ve vozidle zbytečné věci, které mají velkou hmotnost? Pak je z automobilu vyhoďte. Každý kilogram navíc má vliv na celkový dojezd elektromobilů. Divili byste se, jak rychle dokáže baterii vybít plně zatížené vozidlo. Zvlášť v momentě, kdy máte navíc i podhuštěné pneumatiky a topení zapnuté na maximum. V zimním období používejte tlačítko ECO. Jedná se o eko-systém, kdy vám automobil nedovolí vytáčet vůz do vyšších otáček.

Mohlo by Vás také zajímat: Mýty o elektromobilech část I.

Během nakupování a vyřizování automobil dobíjejte

Jakmile budete nakupovat v obchodě nebo vyřizovat věci, snažte se vozidlo dobíjet. Tím opět zvýšíte celkový dojezd vozu. Nebudete se muset následně bát toho, že nedojedete a budete nucení volat odtahovou službu. Pokud budete dodržovat výše uvedené tipy, pak dostanete z elektromobilu maximum. Pochopitelně záleží i na stylu jízdy a terénu. Jestliže budete jezdit po náročných terénech, dojezd nikdy nebude tak vysoký, jako na rovném povrchu.

Autor: Michal Pilař 66 článků
Šéfredaktor magazínu AktuálníAuta.cz

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*